بسم الله الرحمن الرحيم


الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وأصحابه

Tulisan ini bukanlah sumber pemberita, bukan jua sumber pengkritik, tapi hanya sekadar sedikit informasi yang insyaAllah shahih dan bermanfa'at. 'Ala kulli hal, jika terdapat sebarang kesalahan informasi harap dapat maklum kepada saya. Jazakallah. Kepada Allah jua kita kembali


Moga Allah memberkati segala huruf yang ada dalam blog ini.

Amin~

Labels

analogi (5) artikel (9) cerita (12) dakwah (18) IIUM (3) iklan (9) isu (9) majlis ilmu (6) misc (6) muhasabah (14) puisi (1) ulama (7) video (3)

Friday, July 10, 2009

ABC 110?

ape maksud ABC ni? ada apa dengan 110?
adekah ianya brmaksud air batu campur berharga rm1.10? :) haha.

bagi yang bukan pelajar UIA sudah pasti mereka tak pasti ada apa dengan ABC neh...

cerita yang sebenarnya adalah - ABC bermaksud Abu Bakr College. yakni salah satu mahallah@asrama yang terdapat di CFS IIUM PJ.
-110 pulak adalah no bilik ana bersama ikhwah2 laen :)

ape y spesel sgt ttg ABC 110?

aaa... tentu ramai orang y persoal tentang apa yang bess sgt tentang ABC 110 neh. Penghuni bilik ni asalnya terdiri daripada 10 orang pada shortsem 3 (08/09). lepas tuh ditambah sorang penghuni baru menjadikan 11 orang pada sem 1 (09/10). lpas tu xlame pulak.. kembali menjadi 10 orang kerana pemergian sorang akh ke institut perguruan...
Jadi, apa yang ana dapat konklusikan kat sini seperti bil ahli bilik ni ade kaitan dengan no bilik ni.. mula2 10, kemudian 11, pastu 10... (no bilik 110)
perasan ape2 x? hee.. ni la spesel yang pertama...

spesel yang ke 2.. bilik ABC 110 ni adalah bilik yang terletak kat depan masjid. maka, apabila menjelang waktu subuh tu. bergegar lah bilik ni dengan laungan azan daripada bilal di masjid... "AS-SOLATU KHAIRUN MINA NNAUM!"

spesel yang ke 3... bilik kami paling dekat dengan tandas, tangga dan watercooler. hehehe

yang kurang spesel pulak... bilik kami sedikit kecil kalau nk bandingkan dengan bilik2 lain..

last but not least,

“Dan (sebenarnya) sesiapa yang bersyukur, maka faedah syukur itu hanya terpulang kepada dirinya sendiri dan sesiapa yang tidak bersyukur (maka tidak menjadi hal kepada Allah) kerana sesungguhnya Tuhanku Maha Kaya, lagi Maha Pemurah.” (Surah al-An’am, ayat 40)





No comments:

Sahabah