بسم الله الرحمن الرحيم


الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وأصحابه

Tulisan ini bukanlah sumber pemberita, bukan jua sumber pengkritik, tapi hanya sekadar sedikit informasi yang insyaAllah shahih dan bermanfa'at. 'Ala kulli hal, jika terdapat sebarang kesalahan informasi harap dapat maklum kepada saya. Jazakallah. Kepada Allah jua kita kembali


Moga Allah memberkati segala huruf yang ada dalam blog ini.

Amin~

Labels

analogi (5) artikel (9) cerita (12) dakwah (18) IIUM (3) iklan (9) isu (9) majlis ilmu (6) misc (6) muhasabah (14) puisi (1) ulama (7) video (3)

Tuesday, October 6, 2009

Aku rela kerana cinta


Aku Rela
Album : Yang Benar Tetap Benar
Munsyid : Algebra
http://liriknasyid.com


Telah ku rela nama dan diri menjadi sasaran
Kerana cinta, aku berkorban
Telah ku rela segala tohmahan bermaharajalela
Kerana cinta, aku terpaksa

Kerana cinta jua aku berbicara
Dengan nada insan terluka
Meluah rasa, meluah fakta, mencedera jiwa
Semuanya kerana cinta…

Biarku tanggung rasa derita..
Asalkan agama, selamat akhirnya..
Yang membantah, hanya berfalsafah..
Kerana bimbang suapan harian

Dengan menjual nama Tuhan..
Lalu kebenaran disingkirkan,
Demi hidangan belian pendustaan
Namun aku yang sengsara zahirnya

Redha telah pun penuhi jiwa
Dalam keletihan ini.. aku bahagia

Kerana..
Pada kebenaran itulah terasa nikmat syurga.


*Cinta manusia ini umpama kasturi, baunya sangat harum dan indah dan menusuk kalbu. Tetapi apabila kita makan kasturi, rasanya sangat pahit. Pada luarannya sangat indah cinta kerana hanya satu perkara iaitu kepuasan dunia. Pada dalamannya cinta itu pahit, kerana cinta manusia tidak akan berkekalan dan pasti berpisah jua di akhirat. Melainkan cinta yang diredhai Allah iaitu dengan satu pegangan iaitu taqwa sebagaimana firman tuhan,

Pada hari itu sahabat-sahabat karib: setengahnya akan menjadi musuh kepada setengahnya yang lain, kecuali orang-orang yang persahabatannya berdasarkan taqwa (iman dan amal soleh).” (Al-Zukhruf : 67)


Begitulah hakikat cinta manusia jikalau nak bandingkan dengan cinta Allah. Cintai rabb kita Allah, cintai uswatun kita Muhammad SAW, cintailah agama kita Islam, cintai petunjuk kita Al-Quran al-Karim...

No comments:

Sahabah